Podobno nie ma złych emocji, jednak trzeba przyznać, że niektóre z nich pojawiają się w wyjątkowo nieodpowiednich momentach. Tak może być w przypadku gniewu, który dopada Cię w środku rozmowy z niesfornym klientem, konsultacji z teamem lub po prostu podczas wykonywania ważnego zadania. Jak opanować złość w pracy? Na szczęście jest kilka sposobów na to, aby opanować przypływ furii i nie zrujnować sobie kariery.

Wyładuj emocje

Najlepszym sposobem na pozbycie się złości jest… jej wyładowanie. Naturalne dla człowieka jest to, żeby odreagowywać silne emocje. Niestety nie zawsze można to zrobić w sposób swobodny. Dlatego musisz trochę bardziej pokombinować. Co możesz zrobić?

Po pierwsze, zaopatrz się w antystresową piłeczkę. Nie bez powodu ten prosty gadżet jest tak popularny. Ściskaj piłeczkę zawsze i bez skrupułów wyżywaj się na niej, gdy czujesz, że ktoś lub coś podnosi Ci ciśnienie. Uciskanie piłki pomoże wyładować negatywną emocję.

Inny sposób, na to jak wyładować złość w pracy to szybki spacer wokół miejsca pracy. Zrób sobie krótką przerwę i pomaszeruj poza biuro i wokół budynku. Nie dość, że aktywność fizyczna rozładuje stres, to jeszcze zaczerpniesz świeżego powietrza i lepiej się poczujesz.

Ulubiona muzyka

Jakiej muzyki najbardziej lubisz słuchać? Niezależnie od odpowiedzi, upewnij się, że masz swoje ulubione utwory przy sobie. Możesz korzystać z aplikacji muzycznej albo utworów zgranych na telefonie – upewnij się jedynie, że nie naruszasz praw autorskich w miejscu pracy.

Włącz swoje ulubione kawałki, gdy czujesz, że fala złości zaczyna docierać do Twojego umysłu. Skup się na muzyce chociaż na 2-3 minuty i wczuj się w jej emocje. Złość ustąpi wraz z ulubionymi dźwiękami.

Weź głęboki oddech

Jak opanować złość w pracy? Biorąc głęboki oddech! To jedna z najczęstszych odpowiedzi i jest w niej wiele prawdy. Głębokie oddychanie relaksuje i uspokaja. Można w ten sposób opanować stres, a także złość. Postaraj się rozluźnić i głęboko oddychaj. Wolny powinien być zarówno wdech, jak i wydech.

Porozmawiaj z kimś bliskim

Bardzo skutecznym sposobem na to, by opanować złość w pracy jest rozmowa z bliską osobą lub dobrym znajomym z miejsca pracy. Powiedz o tym, co Cię zdenerwowało. Zadzwoń do przyjaciela albo pójdź z kimś na przerwę, by się wygadać.

Gdy dzielisz się z kimś negatywnymi przeżyciami, emocje opadają. I, co równie ważne, czasem może się okazać, że to, co Cię tak zirytowało nie było wcale warte dużych nerwów. Samemu trudno jest sobie uświadomić, że niektóre rzeczy nie są bardzo istotne i że po prostu nie warto się nimi denerwować. Jednak, gdy mówisz o tym komuś innemu, łatwiej jest spojrzeć na własne sprawy z większym dystansem i uświadomić sobie, że nerwy nie były potrzebne.

Przerwij to, co robisz

Jeżeli czujesz, że zaczyna się zalewać fala gniewu i frustracji, przerwij czynność, która wywołuje w Tobie taki stan. Jak opanować złość w pracy? Odłożyć irytujące zadanie na później! Jeśli tylko masz taką możliwość, zrób sobie przerwę, a najlepiej weź się za coś zupełnie innego. Wróć do poprzedniego zadania dopiero następnego dnia. Jutro zobaczysz tę sprawę w zupełnie innym świetle.

Przeciwdziałaj złości

Jeżeli często zadajesz sobie pytanie jak opanować złość w pracy, być może warto dopytać jeszcze o to, czy przypadkiem nie jest to większy problem? Z pracą albo z Twoim stylem życia? Na początek spróbuj przeciwdziałać złości i zadbaj o to, aby Twój dzień wypełniała większa dawka pozytywnych emocji. Nie przepracowuj się, więcej rozmawiaj ze znajomymi z pracy, zadbaj o solidne pierwsze i drugie śniadanie, wieczorem zagwarantuj sobie nieco rozrywki i sportu. Na miejscu będzie też dłuższy urlop!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here