To, że artyści działający na polu muzyki uwielbiają taką twórczość, jest oczywiste. Nie da się funkcjonować w tej branży, jeżeli nie kochamy tej formy sztuki. Jednocześnie jednak każdy muzyk, który chce zadbać o swój wizerunek, musi także postawić na profesjonalne promowanie muzyki. Czy jednak zawsze wiemy, na czym to będzie polegać? Jest to przecież zespół najróżniejszych czynników, które będą gwarantować dotarcie do artysty jak największej ilości odbiorców. Nie jest też żadną tajemnicą, że w dzisiejszych czasach promocja najczęściej będzie się odbywać po prostu w przestrzeni internetowej. Trzeba, więc wiedzieć, z jakich kanałów komunikacyjnych korzystać i do których dostawców takich usług się zgłosić.
Promocja muzyki na serwisach internetowych
Z pewnością obecnie bardzo dużą popularnością cieszą się najróżniejsze serwisy internetowe, które udostępniają odbiorcom nieograniczoną ilość materiałów muzycznych. Oczywiście czymś normalnym jest też zarabianie na muzyce, a więc piosenkarze i muzycy powinni opracować jakąś konkretną strategię dystrybucji materiałów wideo. Warto też zwrócić uwagę na to, że chodzi nie tylko i wyłącznie o serwisy, które przekazują jedynie ścieżkę audio. Popularne są przecież takie kanały jak YouTube albo VEVO, gdzie można znaleźć ogromną ilość teledysków. Kluczowe, więc będzie dotarcie do takich dostawców usług, którzy gwarantują ogromny katalog licencjodawców muzycznych. Chodzi, więc w efekcie o docieranie do takich serwisów również jak Spotify albo iTunes, czy też Tidal. Sposobem na promowanie muzyki będzie po prostu maksymalna skuteczność. Na pewno też jedną z ciekawszych ofert będzie ID, czyli Independent Digital. Każdy więc kto zainteresuje się takim wariantem promocyjnym, musi oczywiście także przekazać wykonawcom takich usług niezbędne dane. Chodzi tu o liczbę utworów oraz albumów, a także gatunek muzyczny
Profesjonalna dystrybucja muzyki
Planowanie będzie tutaj niezwykle ważne, bo tylko w ten sposób można zrealizować skutecznie zarabianie na muzyce, a o to też każdemu artyście docelowo chodzi. Jak pokazują zresztą dane statystyczne, najbardziej popularną formą takiej promocji będzie dystrybucja cyfrowa muzyki i na przykład wpięcie kanału YouTube do sieci partnerskiej. Zauważmy, że tego typu działania są szczególnie ważne, jeżeli artyście zależy na bezbronnym zaplanowaniu premiery swojego albumu albo też singla. Ważne to jest, aby znacznie wcześniej przekazać content, ponieważ dystrybucja musi być dostosowana do specyfikacji serwisów, a także procedur.