Jakie są kody RFID

Technologia RFID lub identyfikacja radiowa to zdalny system przechowywania i wyszukiwania danych, który wykorzystuje urządzenia zwane tagami RFID, kartami lub transponderami.

Czym są tagi RFID?

Tagi RFID to małe urządzenia, podobne do naklejki, które można przyczepić lub dołączyć do produktu lub osoby. Zawierają anteny, aby umożliwić im odbieranie i odpowiadanie na żądania za pomocą częstotliwości radiowej z nadajnika-odbiornika RFID. Tagi pasywne nie wymagają wewnętrznego zasilania, podczas gdy znaczniki aktywne tak. Jedną z zalet korzystania z częstotliwości radiowych (zamiast na przykład podczerwieni) jest brak konieczności bezpośredniego widzenia między nadajnikiem a odbiornikiem.Tagi RFID mogą być aktywne, półpasywne (znane również jako półaktywne lub wspomagane baterią) lub pasywne. Tagi pasywne nie wymagają wewnętrznego zasilania i są urządzeniami czysto pasywnymi (aktywują się tylko wtedy, gdy w pobliżu znajduje się czytnik, który dostarcza niezbędną moc).

Jaka technologia jest najbardziej rozpowszechniona?

Udoskonalonym pomysłem była geneza technologii RFID: polegała ona na wykorzystaniu chipów krzemowych, które mogły przesyłać zapisane w nich dane do czytnika bez fizycznego kontaktu (na niewielką odległość), w sposób równoważny czytnikom podczerwieni używanym do odczytu kodów. Ponadto nie jest konieczne bezpośrednie widzenie, czyli kod jest odczytywany nawet wewnątrz opakowania czy torby, co pozwala na odczyt wielu jednocześnie, a nie jednego po drugim jak w innych technologiach. Technologia rfid jest często spotykana.Tagi RFID są postrzegane jako alternatywa dla kodów kreskowych UPC lub EAN, ponieważ mają wiele ważnych zalet w porównaniu z archaiczną technologią kodów kreskowych. Mogą nie być w stanie w pełni zastąpić kodów kreskowych, częściowo ze względu na ich stosunkowo wyższy koszt. W przypadku niektórych tańszych pozycji unikalność każdej etykiety może być uznana za przesadną, chociaż miałby pewne zalety, takie jak łatwiejsze zarządzanie zapasami.

O czym należy pamiętać?

Należy również wziąć pod uwagę, że przechowywanie danych związanych ze śledzeniem towarów na poziomie artykułu zajęłoby wiele terabajtów. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że towary będą śledzone na poziomie palety za pomocą tagów RFID, a na poziomie pozycji z jednym produktem, a nie z pojedynczymi kodami kreskowymi na sztukę.

Jakie są kody RFID?

Kody RFID są tak długie, że każdy tag RFID ma niepowtarzalną kombinację, podczas gdy obecne kody UPC są ograniczone do jednego kodu dla wszystkich przypadków danego produktu. Wyjątkowość tagów RFID oznacza, że ​​produkt można indywidualnie śledzić, gdy przemieszcza się z miejsca na miejsce, ostatecznie trafiając w ręce konsumenta. Może to pomóc firmom w walce z kradzieżą i innymi formami utraty produktów. Zaproponowano również wykorzystanie RFID do weryfikacji magazynu z punktu sprzedaży, a tym samym zastąpienie managera kas automatycznym systemem, który nie wymaga odczytywania kodów kreskowych. Jednak jest to mało prawdopodobne bez znacznego obniżenia kosztów obecnych etykiet. Trwają badania nad atramentem, który można wykorzystać jako tag RFID, co znacznie obniżyłoby koszty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here