Właściciele małych firm często popełniają jeden bardzo podstawowy błąd. Otóż sądzą oni, że rozwiązania i technologie, z których korzystają duże firmy i koncerny, kompletnie nie sprawdzą się w przypadku małych przedsiębiorstw. Dzisiaj jednakże konkurencja jest duża, a ponadto żeby się wybić trzeba właśnie myśleć tak, jak robią to właściciele koncernów. A zatem…

System CRM – doskonałe narzędzie

Przede wszystkim warto zainwestować w system CRM. Co to jest? Otóż jest narzędzie, które automatyzuje i usprawnia wszelkie procesy związane z pozyskiwaniem nowych klientów oraz utrzymywaniem dobrych relacji ze stałymi klientami. System ten umożliwia nam w jednym miejscu przechowanie wszelkich informacji na temat danych klientów np. ich wieku, rodzaju zakupów, kupowanych produktów itd. oraz następnie przeprowadza automatyczną ich analizę.

Oczywiście CRM spełnia jeszcze wiele innych funkcji, które różnią się w zależności od rozszerzenia programu czy rodzaju samego programu. Dzięki niemu można zautomatyzować nie tylko obsługę klienta ale też sam marketing oraz sprzedaż. Słowem – CRM może dokonać pełnej analizy w zasadzie wszelkich aspektów pracy firmy związanych ze sprzedażą.

CRM dla małych firm

Czy jednak taki system potrzebny jest małym firmom? Bez wątpienia tak! W końcu każde przedsiębiorstwo chce pozyskać i utrzymać jak najwięcej klientów. Nawet jeśli nie chcemy bardzo rozwijać firmy, to jednak musimy dbać o klientów, aby utrzymać się na rynku. Inwestując w CRM dla małych firm warto jednak pamiętać o kilku rzeczach:

1) wersja programu

Przemyślmy, czego dokładnie potrzebujemy, jakie rozszerzenia będą nam potrzebne, wypróbujmy wersję podstawową.

2) mobilność

System CRM, który wybierzemy, powinien być mobilny. To nam da możliwość szybkiego i skutecznego zarządzania firmą.

3) praca online

System powinien także pracować w trybie online. To pomoże nam kontrolować firmę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here