Czy wiesz, że z raportu Pricewatershouse Coopers wynika, że zainwestowanie 1 zł w zatrudnioną osobę przynosi aż 1,56 zł zysku? Właściwie to po krótce odpowiada na pytanie, czy warto inwestować w pracowników. Zastanówmy się jednak w jaki sposób takie lokowanie środków wpływa na losy firmy.

Kwalifikacje zwracają się z nawiązką

Wysłanie pracowników na dodatkowe szkolenia za firmową kasę wprost wywiera efekt na jakość pracy i wydajność zatrudnionych osób. Wyższe kwalifikacje pozwalają na sprawniejsze realizowanie zadań. A jeśli pracownik zdobędzie nowe umiejętności specjalistyczne, firma będzie mogła nawet rozszerzyć ofertę. Czy warto inwestować w pracowników? Zdecydowanie tak, jeżeli chcesz, by Twoja kadra pracowała wydajniej.

Warto przy tym stawiać w dużej mierze na doszkalanie kadry kierowniczej. Dlaczego? Ponieważ prostsze czynności są coraz częściej automatyzowane, a poza tym często nie wymagają dużych kwalifikacji. Tymczasem program nie będzie w stanie przejąć posady menadżera, więc sprawne zarządzanie wciąż jest domeną pracowników i ich umiejętności.

Zatrzymujesz najlepszych

Kolejna część odpowiedzi na pytanie o to, czy warto inwestować w pracowników, dotyczy wymiany kadr w firmie. Jeżeli masz pracowników, którzy znakomicie sobie radzą i masz nadzieję, że będą u Ciebie pracować jeszcze przez wiele lat… zadbaj o to, aby faktycznie zostali w firmie. Jeżeli inne przedsiębiorstwo zaproponuje lepszą płacę i większe możliwości rozwoju, prawdopodobnie Twoi najlepsi pracownicy pójdą do konkurencji. W końcu dlaczego mieliby zostawać, skoro w tej firmie nie czeka ich nic nowego? Szkolenia i podwyżki to skuteczny sposób, by zatrzymać pracowników, których najbardziej cenisz.

Co więcej, utrzymując stałą kadrę nie tracisz na rekrutacji. Koszty znalezienia i wdrożenia nowego pracownika mogą być równie wysokie jak koszt rozwijającego szkolenia dla obecnie zatrudnionej osoby. Tyle, że w tym pierwszym przypadku stracisz sprawdzonego pracownika i zyskasz nowego, niedoświadczonego, a w drugim scenariuszu zatrzymujesz dobrego pracownika, który dodatkowo zyskuje wyższe kwalifikacje.

Dobra renoma

Czy warto inwestować w pracowników? Kolejnym argumentem za jest możliwość zmotywowania zatrudnionych do bardziej wydajnej pracy. Znacznie lepiej wykonuje się obowiązki zawodowe dla firmy, która daje perspektywy na rozwój kariery i dba o pracownika. Możesz być pewien, że regularne szkolenia podniosą nie tylko kwalifikacje, ale również chęć pracowników do sprawnego realizowania powierzonych zadań.

Ponadto, wartościowe szkolenia to znakomity element tzw. employer brandingu. Co to takiego? Employer branding ma na tworzenie wizerunku marki jako dobrego pracodawcy. Firma ma przyciągać i być tym miejscem zatrudnienia, o którym się marzy i dla którego się podnosi kwalifikacje. Innymi słowy, chodzi o to, aby w Twojej firmie chciało pracować jak najwięcej dobrze wykwalifikowanych i utalentowanych kandydatów. Perspektywy rozwoju są ważną częścią budowania takiego wizerunku. Regularnie inwestując w pracowników, wysyłasz sygnał do osób szukających zatrudnienia, że w Twoim firmie warto pracować.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here