Objaśniamy, czym jest pożyczka gotówkowa

0
Objaśniamy, czym jest pożyczka gotówkowa

Pożyczka gotówkowa funkcjonuje na świecie od dawna. Niegdyś była ona udzielana przez osoby prywatne. Dzisiaj, w dobie nowoczesnej bankowości, można ją otrzymać za pośrednictwem placówki bankowej lub platformy internetowej.

Prasa w klimacie PRL

0
Prasa w klimacie PRL

Pokolenie ludzi po 40. roku życia z sentymentem powraca do czasów PRL, kiedy zarobki przekraczały kilka tysięcy złotych, jednak w sklepach trudno było dostać podstawowe produkty. Ludziom żyło się momentami ciężko, jednak byli oni szczęśliwi, często współczesne życie porównują do swoich lat młodości. Obiady jedzono w barach mlecznych, żuło się gumy Donald, piło się oranżadę w szklanych butelkach i jeżdżono Fiatem 126p. Tak było w czasach PRL, do których dzisiaj możemy wracać dzięki ofercie prasowej. Wśród niej są Legendarne Auta PRL.

Jeżdżono nimi kiedyś, mówi się o nich dzisiaj

Trudno jest znaleźć osobę, która nie znałaby kultowego samochodu Fiata 126p. Mały Fiat to następca włoskiego Fiata 500, różnił się on od niego pojemnością silnika i mocą, a także wyglądem. Kiedy myślimy legendarne auta PRL, nasze pierwsze skojarzenia kierowane są na ten niezwykły pojazd, który stał się symbolem polskiej motoryzacji tamtych czasów. Zasłużyło nawet na podwójną premierę w 1972 roku – w salonie samochodowym w Turynie i na Placu Defilad w Warszawie. W 1981 roku wyprodukowano go w aż 1.000.000 egzemplarzy. Po upływie 12 lat na drogach było ich już 3 miliony!

Nikomu nie trzeba bliżej przedstawiać również Poloneza zaprojektowanego we włoskim studio Giugiaro. Cechował się wzmocnionymi drzwiami bocznymi, stylistyką nawiązywał do Renault i Volkswagena. Produkcję tego auta zaprzestano dopiero w 2002 roku, kiedy to z fabryki wyjechało ponad milion Polonezów.

Pierwszym polskim powojennym autem była Warszawa, dlatego należy o niej powiedzieć nieco więcej. Z taśmy produkcyjnej pierwszy egzemplarz zjechał dokładnie 6 listopada 1951 roku o godzinie 14.00. Pierwsze modyfikacje wprowadzono po 6 latach. Ogółem wyprodukowano ok. 250 tys. tych samochodów, natomiast produkcja trwała 22 lata. Zyskał uznanie wielu Polaków, w tym tych największych, zanim został papieżem, jeździł nim Karol Wojtyła.

Któż nie zna również polskiej Syreny? Legendarne auta PRL pozostały w pamięci wielu do dnia dzisiejszego, a młode pokolenia z fascynacją pytają o to, jak się wtedy jeździło po naszych drogach. Syrena to projekt Stanisława Łukaszewicza, powstała na przełomie 1953/1954. Nie każdy wie, że charakterystyczne drzwi tego samochodu nazywane były „do łapania drobiu”. Dlaczego? Ponieważ otwierały się inaczej – pod wiatr. Po 30 latach produkcji, w 1983 roku ostatnia Syrena zjechała z taśmy produkcyjnej.

Poznaj legendarne auta PRL

Jeszcze przez długie lata będzie wracać do czasów PRL-u, młode pokolenie wspominać będzie opowiadania rodziców i dziadków, przekazując swoim dzieciom ciekawostki dotyczące tych niezwykłych lat w Polsce. Aby przybliżyć tym, którzy nie mieli okazji być świadkami powstawania kultowych samochodów, stworzono niezwykłą kolekcję Legendarne Auta PRL. Każdy numer składa się z klocków COBI, z których samodzielnie zbudujemy najpopularniejsze pojazdy w tamtych czasach. Nie musisz używać kleju, nie musisz również malować samochodów. To kilka elementów, z których stworzysz gotowy pojazd w skali 1:35. Oprócz tego w numerze znajdziesz książeczkę z opisem samochodu – jego historię, parametry techniczne i ciekawostki. Kolekcja obejmuje m.in.: Melex 212, Polski Fiat 126p, Syrena 104, Warszawa M20, FSO Polonez 1500, Wartburg 353 i Trabant 601 Universal. Możesz kupić pojedyncze egzemplarze bądź zdecydować się na prenumeratę np. na stronie internetowej Kiosk Ruch.

Klimat PRL nadal jest obecny nie tylko w opowiadaniach pokolenia urodzonego w drugiej połowie XX wieku, ale też w pokoleniu młodszym. Cieszyć powinno zainteresowanie młodych ludzi tamtymi czasami. Życzymy sobie, aby pozostały w naszej pamięci na długo.

Jak czytać gazety?

0
Jak czytać gazety?

W latach 40. i 50. XX wieku gazety można było kupić tylko w wybranych punktach, były rozwożone przez posłańców na rowerach i lądowały na wycieraczkach pod drzwiami domów. Nie zmieniało się to przez długi czas, wciąż prasa była w formie papierowej, można było dotknąć każdej strony i poczuć zapach świeżego papieru. Nikomu nie przeszkadzało, że gazeta rano zalała się kawą, w drodze do pracy pogniotła się w torebce, a wieczorem zabrudziła jedzeniem. Coś się jednak dzisiaj zmieniło – pojawiła się e-gazeta, czyli elektroniczny odpowiednik wersji papierowej.

Zmieniła się forma, ale nie zmieniły się przyzwyczajenia czytelników. Wielu z nich bardzo długo opierało się elektronicznej gazecie, podążając nieustannie drogą tradycji. E-gazeta jednak na tyle zdominowała swoimi zaletami papierową formę gazety, że trudno jest było oprzeć się możliwości zmiany na lepsze. Można ją otrzymać w szerokiej palecie tytułów m.in. na Prenumerata Ruch.

Czytanie to rytuał

Każdy ma swoje przyzwyczajenia i codzienne rytuały, często są to czynności będące odruchami bezwarunkowymi, wykonujemy je mechanicznie, bez koncentrowania się na tym, że tak jest każdego dnia. Dla niektórych jest to czytanie o poranku gazety. Kiedyś wyglądało to tak:

Jan Kowalski budzi się wcześnie rano. Zakłada na siebie w pośpiechu dres i idzie do piekarni po świeże pieczywo. Po drodze wstępuje do pobliskiego kiosku i kupuje gazetę codzienną. Wraca do domu, robi kawę i śniadanie, siada przy stole w kuchni i otwiera gazetę, popijając przy tym mocne espresso.

Dzisiaj jest inaczej:

Jan Kowalski budzi się rano. Ma niewiele czasu na przygotowanie się do pracy, więc bierze szybki prysznic, ubiera się i robi kawę. Siada w kuchni przy blacie, bierze w dłoń smartfon, na którym czeka już na niego kolejny numer gazety codziennej. Nie ma zbyt wiele czasu, wobec czego lekturę kończy w drodze do pracy w autobusie i przerwie lunchowej.

Czytanie jest naszym codziennym rytuałem, nawet jeżeli uwzględnimy przy tym zmianę naszego trybu życia. Żyjemy szybciej, intensywniej i mamy mniej czasu na rozrywkę i odpoczynek. Prasa dostosowuje się do preferencji społeczeństwa. E-gazeta godnie zastępuje gazetę w formie papierowe, pozwalając zachować codzienny rytuał, nawet jeżeli pojawiają się pewne ograniczenia.

Prześwietlamy tekst

Rzut okiem i już wiesz! Jeżeli sięgamy po gazetę codzienną lub tygodnik, to najczęściej oczekujemy krótkich, treściwych, ale wartościowych newsów. Nie powinny zajmować całej strony, ale być pewnego rodzaju komentarzem, którego przeczytanie zajmie nam 3 minuty. Chcemy wiedzieć jak najwięcej, ale nie lubimy być karmieni zbędnymi dla nas informacjami. E-gazeta codzienna, podobnie jak jej wersja papierowa, jest bogata w krótkie wiadomości, ale też dłuższe teksty. W większości przypadków rano przy kawie prześwietlamy tekst, wybierając kilkuzdaniowe komentarze, a dopiero w przerwie lunchowej czy wieczorem sięgamy po dłuższe teksty.

„W sieci jest się na chwilę, czasopisma należy smakować”

To komentarz jednego z ankietowanych, który znalazł się przy okazji brytyjskiej publikacji „Vogue Business Report 2011”. Trudno się z tym nie zgodzić, w ten sposób właśnie właśnie funkcjonuje współczesny świat. Internet przyśpiesza tempo naszego życia. Kiedy wychodzimy z wirtualnego świata, co zdarza się bardzo rzadko, zwalniamy. E-gazeta doskonale wpisuje się więc aktualne trendy nie tylko czytania, ale też życia człowieka. Szybki rzut okiem i już wiesz! Gazeta w formie papierowej dostarcza znacznie innych doświadczeń. Poświęcamy jej znacznie więcej czasu, bardziej celebrujemy ten rytuał czytania.

E-mail marketing zgodny z zasadami RODO

0
E-mail marketing zgodny z zasadami RODO

Tematyka RODO w e-mail marketingu od kilku miesięcy jest przedmiotem wielu rozważań ekspertów, którzy udzielają wskazówek, jak powinno się przygotowywać maile zgodne z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, które weszło w życie z dniem 25 maja. Prawo to obowiązuje w całej Unii Europejskiej i muszą się do niego dostosować wszystkie branże oraz właściciele wszystkich działalności.

Utrudnieniem może okazać się jednak brak konkretnych wymogów, które wskazują na technologie, jakie należy wykorzystywać do ochrony danych. Konieczne jest więc dostosować je do rodzaju prowadzonej działalności, jak również dokładnie przeanalizować je z uwzględnieniem poziomu ryzyka związanego z przetwarzaniem danych.

Informacje dla odbiorcy

Tematyka RODO w e-mail marketingu obejmuje przede wszystkim obowiązkowe informacje, jakie należy przekazać odbiorcy podczas w zakresie przetwarzania danych. Są to: dane kontaktowe, cel, w jakim dane mają być przetwarzane, podstawa prawna obowiązująca przy przetwarzaniu danych, czas przechowywania danych oraz zamiar przekazania ich innemu podmiotowi, oczywiście jeżeli taki występuje.

Odbiorca ma ponadto prawo do zmiany danych lub ich usunięcia, wglądu do nich, wycofania zgody na ich przetwarzanie, przeniesienie danych oraz wniesienie skargi.

Zmiany w zbieraniu nowych informacji

Jeżeli dotychczasowe dane, dokładnie te zebrane do 25 maja bieżącego roku, pozyskałeś legalnie, to nie masz obowiązku ponownego pozyskania zgody na ich przetwarzanie. W tematyce RODO w e-mail marketingu ważne jest jednak uwzględnienie informacji dotyczących zbierania informacji nowych. Musisz za każdym razem w sposób zrozumiały dla odbiorcy informować go o celu przetwarzania danych.

Wejście w życie RODO nie oznacza jednak, że nie masz możliwości zbierania szczegółowych informacji o swoich odbiorcach. Musisz jednak wyjaśnić im, z jakiego powodu ich potrzebujesz. Zmiany dotyczą również oferowanych przez firmy e-booków i treści PDF. Zgoda na wysyłanie newslettera i ofert handlowych musi być wyrażona przez odbiorcę świadomie oraz jednoznacznie wskazywać, na co dokładnie się on zgadza. Dotychczas pobranie e-booka wiązało się najczęściej jedynie z koniecznością podania adresu e-mail. To oznacza, że odbiorca chcący otrzymywać również newsletter i oferty handlowe będzie musiał zaznaczyć osobną zgodę.

Przetwarzanie danych na nowych zasadach

W tematyce RODO w e-mail marketingu jednym z najważniejszych aspektów jest przetwarzanie danych. Musisz posiadać odpowiedni dokument, w którym zawarta będzie treść określająca cele, w jakich dane są przetwarzane. Ponadto powinna się w nim znaleźć informacja o ich bezpieczeństwie i dane osoby mające do nich dostęp i odpowiedzialnej za ich administrowanie.

Jeżeli odbiorca zażąda usunięcia swoich danych, firma musi ustosunkować się do jego prośby – dane będą więc musiały zostać usunięte. Ponadto odbiorcy mają prawo do zmiany wcześniej podanych danych lub ich rozszerzenia. To jeszcze nie koniec zmian. Administrator ma obowiązek zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych, np. na skutek hakerskiego ataku. Najprościej mówiąc, musi on sam na siebie donieść w ciągu 72 godzin od momentu, kiedy zostały wykryte nieprawidłowości.

Wejście w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych powinno dla przedsiębiorców być motywacją do wyboru platformy umożliwiającej wysyłanie spersonalizowanych i zautomatyzowanych wiadomości e-mail. Odpowiednim przykładem jest platforma Redlink, która przygotowała się do nowych przepisów jeszcze przed 25 maja.

System call center – wybierz rozwiązanie dla swojej firmy

0
System call center – wybierz rozwiązanie dla swojej firmy

Organizacja pracy z wykorzystaniem kilku narzędzi jest pracochłonna i kosztowna, efekty telemarketingu nie są dla Ciebie satysfakcjonujące. Aby móc zwiększyć efektywność pracy Twojego działu obsługi klienta, powinieneś zdecydować się na integralny system call center. Jednym z takich rozwiązań jest call center w chmurze, który umożliwia kontakt z klientem z wykorzystaniem jedynie urządzenia mobilnego i przy dostępie do Internetu. W systemie każdy pracownik ma swoje indywidualne konto, do którego może zalogować się zarówno w biurze, jak też podczas wyjazdu firmowego czy w domu.

Przy wyborze systemu call center powinieneś kierować się kilkoma kluczowymi czynnikami. Na co zwrócić uwagę, aby zdecydować się na najlepsze rozwiązanie dla swojej firmy?

Funkcje, których potrzebujesz

Call center musi funkcjonować sprawnie i wydajnie, jakość obsługi klienta ma bezpośredni wpływ na jego opinie, a Twoja potrzebuje jak najlepszej, aby zyskać zaufanie klientów. System call center musi być dopasowany do potrzeb Twojej firmy, przede wszystkim działu obsługi klienta, który będzie z niego korzystał. Nie może w nim zabraknąć automatyzacji procesów, dzięki czemu pracownicy będą mogli obsłużyć większą ilość klientów w znacznie krótszym czasie. Pozwala na to m.in. automatyzacja dzwonienia oraz przyjmowania leadów i zgłoszeń. Ważne jest również, aby zautomatyzowane były procesy back office. Oznacza to, że system będzie przykładowo  wysyłał zlecenia do magazynu czy też zamówienie przesyłki kurierskiej.

Dobry system call center integruje wszystkie kanały komunikacji, jak telefon, sms, e-mail, live chat, media społecznościowe i formularze web. To dzięki temu wszystkie informacje o klientach są w jednym miejscu, nawet jeżeli pochodzą z różnych źródeł. Konsultanci mogą odpowiadać zarówno na zapytania drogą mailową, jak również przeprowadzać rozmowy telefoniczne.

Nie zapominaj również o bezpieczeństwie danych. System musi być skutecznie zabezpieczony. Przykładem jest system call center w chmurze oferowany przez Systell. Dane znajdują się na wirtualnych serwerach, co ogranicza ryzyko utraty danych lub pozyskania ich przez osoby do tego nieupoważnione. System w chmurze najlepiej kiedy jest wielokrotnie zmultiplikowany, co zwiększa jeszcze bardziej jego bezpieczeństwo.

Doświadczenie, wsparcie i pomoc

System call center w chmurze cechuje się szybkim oraz tanim wdrożeniem, a także bardzo intuicyjną obsługą. Usprawnia pracę działu obsługi klienta i wyraźnie podnosi jej jakość. Warto jednak pamiętać, że nawet w jego przypadku, potrzebne jest wsparcie profesjonalistów, szczególnie na początku. Jeżeli decydujesz się na call center w chmurze lub też stacjonarny call center, wybierz firmę oferującą swoją pomoc przy wyborze najlepszego rozwiązania. System powinien być skrojony na miarę Twojej firmy, dopasowany jej potrzeb, wielkości działu obsługi, a także ilości klientów, jakich obsługują Twoi konsultanci. Postaw na firmę z doświadczeniem, która wdrożyła swoje rozwiązania u wielu klientów. Doświadczenie weryfikuje jakość usług, wiedzę pracowników oraz tempo rozwoju marki.

System call center musi być wsparciem dla Twojego biznesu, przynieść korzyści w usprawnieniu obsługi klienta. Dział odpowiedzialny za kontakt z klientem jest jednocześnie odpowiedzialny za budowanie jej pozytywnego wizerunku. Potrzebuje więc narzędzia, które połączy te dwa najważniejsze jego zadania. Call center w chmurze okazuje się więc idealnym rozwiązaniem, szczególnie że pozwala dodatkowo na pracę zdalną, co dla Twoich pracowników na pewno będzie dodatkowym atutem.

Sprawdzaj ceny warszawskich taxi przez internet!

0

Chcesz skorzystać z taksówki, ale nie wiesz, ile zapłacisz za kurs? W takim przypadku nie musisz już wcale dzwonić do korporacji, aby sprawdzić opłatę. Teraz wszystko można załatwić również przez internet!

Transport międzynarodowy Holandia – co warto przewozić

0

Aby transport międzynarodowy był opłacalny, trzeba wiedzieć co przywozić co wywozić oraz przy użyciu jakich pojazdów. W zależności od rodzaju produktów naliczane są bowiem różnego rodzaju opłaty i koszty związane z eksportem i importem. Dowiedz się wszystkiego o transporcie międzynarodowym do Holandii.

Czym możemy transportować?

Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie pytanie, jakim środkiem transportu będziemy przewozić produkty. Oczywiście nie bierzemy tutaj pod uwagę wszystkich tych specyfikacji wynikających z samych cech towaru. Jeżeli bowiem dany produkt wymaga specjalnych warunków transportu takich jak chłodnia to jedyne, o czym możemy zdecydować to wielkość pojazdu. Jest to bowiem istotna kwestia, która ma wpływ na wysokość opłat. Szczególnie odczuwalne jest to w przypadku konieczności płacenia viatollu na autostradach. W każdym przypadku należy jednak przekalkulować czy bardziej opłaca się wziąć większy pojazd, który zabierze jednorazowo więcej ładunku, czy też wysyłać częściej kilka mniejszych.

Dużo znaczy taniej

Przy podejmowaniu decyzji istotne jest również czy rodzaj produktów pozwala na to, aby wziąć na raz większą ilość. W przypadku żywności niezbędne są częstsze i mniejsze kursy. Jeżeli eksportujemy zabawki lub sprzęt RTV, AGD możemy sobie pozwolić na rzadsze przyjazdy, które też mają swoje odzwierciedlenie w samej cenie towaru. Zazwyczaj bowiem jeżeli kupujemy jednorazowo większą ilość, sprzedawcy są bardziej skłonni na udzielenie dodatkowych rabatów.

Transport międzynarodowy Holandia – co na eksport, co na import

Holandia jest krajem, który najwięcej eksportuje żywności. Jest również miejsce, które zajmuje się sprzedażą kwiatów. Z czego słynie więc Holandia? Jest to kraj, który zajmuje się sprzedażą głównie pomidorów, ogórków, papryki oraz słynie z pięknych tulipanów, mieczyków, narcyzów czy hiacyntów (doritrans.com/transport-miedzynarodowy-holandia). Jeżeli więc rozważamy transport międzynarodowy, w którym będzie uczestniczyła Holandia możemy zdecydowanie postawić na importowanie tych produktów do Polski. Należy jednak wziąć pod uwagę, że kwiatów czy żywności są to produkty, które długo nie zachowają świeżości w związku z czym, niezbędne będą częste wyjazdy i a towar powinien być transportowany w szczególnych warunkach. Jeżeli jednak zależy nam na wysokiej jakości produktów bądź jesteśmy właścicielami kwiaciarni, w której klienci często pytają o kwiaty, bądź cebulki właśnie z Holandii warto rozważyć ich zakup bezpośrednio z kraju pochodzenia. Z Holandii możemy również sprowadzać samochody czy wszelkiego rodzaju produkty rolne.

Monitoring – skuteczny sposób zabezpieczenia miejsca pracy

0

Myślisz nad zwiększeniem bezpieczeństwa w twojej firmie? Powinieneś pomyśleć nad zainwestowaniem w monitoring CCTV, który jest obecnie uznawany za jeden z najlepszych sposobów na ochronę przedsiębiorstwa. Dzięki monitoringowi budynek twojej firmy będzie stale pod kontrolą, a ty będziesz mógł w spokoju wyjeżdżać, wiedząc, że nic złego się nie wydarzy. Sprawdź, przed czym może uchronić cię monitoring.

Czym jest monitoring CCTV?

Monitoring CCTV (w rozwinięciu Closed Circuit TeleVison) to inaczej telewizja przemysłowa, dzięki której można śledzić wydarzenia rejestrowane przez kilka lub kilkanaście kamer jednocześnie. Tego typu monitoring jest powszechnie stosowany m.in. w centrach handlowych, na ulicach miast, przy przejazdach kolejowych i w prywatnych przedsiębiorstwach.

Kiedy warto zdecydować się na monitoring CCTV?

Kiedy zależy Ci na monitorowaniu terenu całej firmy lub jego poszczególnych części. Zatrudnianie ochrony jest mniej opłacalne niż zamontowanie monitoringu. Kamery CCTV powinny być zamontowane wszędzie tam, gdzie:

  1. Znajdują się magazyny. Kamera to podstawowa ochrona przed kradzieżą dóbr z firmowych magazynów. Dziś już właściwie trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstwa bez dobrego zabezpieczenia w postaci kamery. Monitoring zapobiegnie ewentualnym włamaniom, a nawet gdyby do nich doszło, to dzięki nagraniom będzie można reagować natychmiast i zapobiec wyniesieniu materiałów z twojej firmy.
  2. W budynku znajdują się cenne sprzęty. Mowa tu np. o przedsiębiorstwach technicznych czy firmach samochodowych. Oczywiście w takich miejscach warto zainwestować w ochronę, ale monitoring CCTV będzie idealnym uzupełnieniem i zarazem ułatwieniem dla osób kontrolujących teren firmy. Warto rozplanować umieszczenie kamer nawet w kilkunastu miejscach. Dzięki temu firma będzie pod stałym nadzorem.
  3. Chcesz kontrolować osoby, które przebywają w danym budynku. W takim przypadku monitoring CCTV przydaje się zwłaszcza tam, gdzie jest dużo ludzi, a więc na przykład w kinach, restauracjach, hotelach i tak dalej. Tam monitoring umożliwi kontrolowanie na bieżąco sytuacji – przy dużym ruchu nie zawsze jesteśmy w stanie ogarnąć to, co się dzieje na sali. Za pomocą kamer będzie można więc zapobiec kradzieży i kontrolować, czy wszystko w pomieszczeniu odbywa się zgodnie z planem.
  4. Prowadzisz parking dla klientów. Na dużych, dostępnych dla wszystkich parkingach mogą zdarzać się kradzieże lub akty wandalizmu. Nie mamy wpływu na zachowania ludzkie, ale mamy wpływ na to, jak chronimy nasz parking. Bez monitoringu CCTV nie jesteśmy w stanie zapewnić klientowi gwarancji bezpieczeństwa. Na parkingu warto zamontować co najmniej kilka kamer, by zapewnić sobie doskonałą widoczność z każdej strony.

Podsumowując, dzięki kamerom CCTV zachowasz spokój ducha i zagwarantujesz klientom bezpieczeństwo przez dwadzieścia cztery godziny, niezależnie od tego, czy obsługujesz duże przedsiębiorstwo, czy prowadzisz małą firmę.

Autor: Pozycjoneria.pl. Artykuł powstał dzięki uprzejmości przedstawiciela firmy Team Prevent Sp. z o.o. z Pszczyny.

Systemy sprzedaży – czym jest sprzedaż relacyjna?

0

Jak sprzedawać, by osiągnąć największy zysk? To pytanie, na które każdy handlowiec ma inną odpowiedź. Czy są metody, które zawsze doprowadzą do sprzedaży? Nie. Jest za to sposób, by znacząco podnieść swój procent transakcji – sprzedaż relacyjna.

Trudne jest życie handlowca

Pozyskiwanie jadu węży, praca na platformie wiertniczej, strażak, spawacz podwodny, policjant i kierowca ciężarówki – to zawody uznawane za najniebezpieczniejsze na świecie. Głównie z powodu wysokiej śmiertelności. Co roku podczas służby ginie 320 stróżów prawa oraz 400 kierowców popularnych „TIR-ów”. W branży handlowej nie ma takiego problemu, więc jeżeli szukamy bezpiecznej pracy, to warto pomyśleć właśnie o handlu (bezpośrednim lub pośrednim) i sprzedaży. Jednak nie oznacza to, że handel to lekki kawałek chleba. Każda praca obarczona jest pewnym ryzykiem i odpowiedzialnością. W przypadku handlu (rozumianego nie jako sprzedaż w sklepie) jest ono o tyle wysokie, że od naszych wyników zależy nasza pensja. Większość handlowców nie ma umowy, w której jest zapisana stała i pewna pensja. A nawet jeżeli jest, to wynosi ona kilkaset złotych. Sprzedawcy usług i towarów swoje wynagrodzenie opierają na prowizjach. Oznacza to, że zarobią tyle, ile sprzedadzą. Jest to o tyle problematyczne, że w przypadku „suchego” miesiąca wypłata może ledwo pokryć rachunki za mieszkanie i kupno artykułów spożywczych. Z drugiej strony, w sprzyjającym okresie, możemy zarobić kilkanaście tysięcy złotych.

Trzeba mieć „gadane”

Dlatego w handlu nie każdy może zaistnieć. Jest to ciężki kawałek chleba, w którym trzeba się wyróżniać specjalnymi umiejętnościami. Nie tylko tymi „twardymi”, do których możemy zaliczyć m.in. znajomość języka niemieckiego na poziomie C2 czy wiedzę na temat nowoczesnych technologii, ale przede wszystkim umiejętności „miękkie”. Do tego rodzaju zdolności możemy zaliczyć praktycznie wszystko, czego nie da się zmierzyć lub zweryfikować testem. Kompetencje „miękkie” to m.in.: logiczne myślenie, zdolności perswazyjne, łatwość w nawiązywaniu relacji z klientem czy umiejętność pracy pod presją czasu. W pracy handlowca są one nawet ważniejsze niż te „twarde”. Czasem możemy nie wiedzieć dokładnie, jaki produkt sprzedajemy, ale jeżeli mamy „gadane”, możemy łatwo wyjść z tej opresji i sprzedać nasz produkt klientowi.

Systemy sprzedaży – sprzedaż relacyjna

Umiejętności „miękkie” i „twarde” są oczywiście bardzo ważne. Jednak równie istotny jest sposób sprzedaży towarów i usług. Jednym z nich jest sprzedaż relacyjna, która polega na zbudzeniu zainteresowania klienta, tak by sam zechciał kupić to, co mu oferujemy. Nie jest łatwo przyswoić tę sztukę, dlatego jest Adamgrzesik.pl – szkolenia systemy sprzedaży. Sprzedaż relacyjna składa się z sześciu kroków. Są to kolejno: przygotowanie, pierwsze wrażenie, zbudowanie relacji, prezentacja, wywieranie wpływu. Kończą się one zaś zamknięciem sprzedaży. W tego typu systemie sprzedaży główny nacisk kładzie się na wzbudzeniu zainteresowania klienta w taki sposób, by sprzedaż nie była dosłowną sprzedażą. Wykorzystujący sprzedaż relacyjną handlowiec podchodzi do tematu nieco inaczej niż w klasycznych systemach sprzedaży, co tylko podnosi procent jego skutecznych transakcji.

System ERP – dla kogo i kiedy wdrażać

0

Ostatnio coraz więcej uwagi przedsiębiorstwa poświęcają systemom ERP. To nowoczesne oprogramowanie dla przedsiębiorstw pozwala zdecydowanie ułatwić zarządzanie całością procesów, jakie zachodzą w każdej firmie.

ZOBACZ TEŻ